lördag 5 maj 2012

Hur arg jag blev av "Skönhetsbubblan"

Jag har kollat på ett program som heter Skönhetsbubblan ett par veckor nu. Egentligen förstår jag inte varför jag tittar för det gör mig mest bara så helvetiskt förbannad och ledsen. Det har handlat om unga tjejer som opererar och sprutar in all möjlig gojja i kroppen. Visst gör det ni, det spelar egentligen inte mig någon roll. Det har även handlat om familjer som investerar i "Mommy makeovers" eftersom det är till nytta för hela familjen att mamman är snygg och glad. Då minskar nämligen risken att pappan rymmer med sin sexiga sekreterare (som inte har fött barn och blivit bitter och ful av det, som man blir ni vet). Eh. Ungefär så hög nivå har det varit på det.  Absolut, det är till nytta att folk är tillfreds med sig själva och inte släpar runt på kroppsförakt och annan skit, men naiva jag tänker man kanske kan vara tillfreds utan att hissa upp tuttarna. Att dugandet kanske sitter någon annanstans.  Jag tänker mig att det är naturligt att man inte ser likadan ut för alltid och till exempel att bära barn i sin kropp kanske är en typisk sådan sak som förändrar ens utseende. Det kanske till och med är värt det för eget litet barn. Ska man dra det riktigt långt kanske man kan passa vara stolt över den prestationen? Det som gjorde mig allra mest förbannad var när någon ville kapa blygdläpparna för att få en babypussy. Eh what?! Sillisar och babypussy. Hur går den ekvationen ihop? Det bästa av världar? Jag förstår om folk fixar och kapar saker som får dem att lida. Om man till exempel fastnar man blygdläpparna i gylfen dagligen. Då fattar jag om man vill fixa det. Annars fattar jag faktiskt inte, jag gör inte det. Det som gör mig mest arg är att folk tjänar en jävla massa pengar på det här och under tiden de här tjejerna stirrar sig blinda på sina sneda fittor och graviditetsuttänjda skinn styr någon annan världen. Jag blir arg på de här brudarna för att de får saker att gå bakåt och jag är arg på samhället som uppmuntrar det och på alla som tycker det är OK. 

Inga kommentarer: